Spectacolul „Maestrul și Margareta”, după romanul lui Mihail Bulgakov, vorbește despre misterele creștinismului Sursa: PAUL BAILA
După ce a cucerit lumea întreagă în rolul lui Mefisto din celebrul „Faust” al lui Silviu Purcărete, Ofelia Popii joacă acum, în spectacolul „Maestrul şi Margareta” al Teatrului Naţional din Sibiu, rolul Margaretei, Regina seducătoare a Balului din Iad.
Romanul lui Bulgakov, considerat una dintre cele mai importante cărţi ale secolului 20, a mai cunoscut în România o montare istorică, în regia Cătălinei Buzoianu. De data asta, pe scena de la Sibiu, regizorul Zoltan Balazs propune două variante de spectacol, cu două distribuţii parţial diferite şi cu două finaluri total diferite, în care Diavolul spune lumii două poveşti despre Iisus...
E Moscova anilor 1930, e Moscova în care ateismul face regula. Deodată, de niciunde, apare în acest oraş Satana – Diavolul deghizat într-un misterios magician pe nume Woland. Şi lumea începe să se întoarcă pe dos. În acelaşi oraş, Maestrul şi Margareta îşi trăiesc povestea lor de dragoste veche de când lumea, iar Maestrul scrie o carte despre Iisus şi Pilat din Pont. Într-un teatru de varietăţi, Woland încearcă să aducă dovada că întreaga istorie creştinismului se bazează pe o minciună: povestea lui Iisus a fost scrisă de Iuda...
Cu aceste sensuri şi mistere, cu acest labirint ocult al vieţii şi al morţii, se joacă cele două montări de la Sibiu, în care accentul se pune tocmai pe tainele creştinismului şi pe tentaţia blasfemiei, ascunsă în paginile scriitorului rus.
Decorul în care se desfăşoară povestea planurilor paralele ale lui Bulgakov reface imaginea unei biserici vechi, armeneşti, pe care regizorul a descoperit-o în Polonia: ziduri vechi, luminaţi vag de lumina lumânărilor, cu coloane din spatele cărora se iveşte pe neaşteptate o lumină sau Satana însuşi.