Un profesor norvegian a pus la punct o schemă conform căreia persoanele supraponderale ar trebui să plătească mai mult decât cele cu o masă corporală “normală” atunci când călătoresc cu avionul. Explicaţia iniţiatorului acestui proiect este că pasagerii cu greutate fac ca avioanele să consume mai mult combustibil.
Într-un studiu efectuat de dr. Bharat P Bhatta şi publicat în Journal of Revenue and Pricing Management Publication se arată că greutatea şi spaţiul ocupat ar trebui luate în considerare atunci când companiile aeriene stabilesc preţul biletelor de avion, întrucât un pasager supraponderal înseamnă un consum mai mare de combustibil. Companiile aeriene privesc însă cu scepticism propunerea profesorului norvegian, întrucât ar putea fi acuzate de discriminare.
“Taxarea în funcţie de greutate şi spaţiu este un principiu universal acceptat nu doar în transporturi, ci şi în alte domenii. Întrucât greutatea şi spaţiul sunt mai importante în aviaţie decât în alte tipuri de transport, companiile aeriene ar trebui să ţină cont de aceste variabile atunci când stabilesc preţurile”, arată dr. Bhatta, de la Sogn og Fjordane University College.
“Pentru companiile aeriene, orice kilogram în plus înseamnă un consum mai mare de combustibil, iar acest lucru duce pe de o parte la costuri mai ridicate şi la creşterea emisiilor de dioxid de carbon şi, implicit, a taxelor. Din moment ce companiile aeriene se confruntă cu destule dificultăţi financiare, poate ar trebui să ia în calcul folosirea de cântare la check-in”, a comentat şi editorul Journal of Revenue and Pricing Management, Dr. Ian Yeoman.
Dr. Bhatta susţine că preţul ar putea fi unul fix pentru un anumit număr de kilograme, astfel încât, spre exemplu, un pasager care cântăreşte 60 de kilograme să plătească pentru un bilet de două ori mai puţin decât unul care cântăreşte 120 de kilograme.
Cit