Ford B-Max a adus în momentul lansării o serie de premiere în clasa mică şi cu atât mai mult în gama Ford, pornind de la motorul EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri la sistemul de asistenţă în caz de urgenţă care apelează automat 112 şi sistemul de infotainment Sync realizat în parteneriat cu Microsoft.
Toate aceste elemente au fost acum implementate şi pe Fiesta facelift, versiunea restilizată a modelului de clasă mică lansat în 2009. La capitolul design, cea mai importantă modificare a fost realizată la nivelul părţii frontale dominată acum de grila radiatorului de mari dimensiuni, care face trecerea la noua linie de design. De asemenea, şi linia capotei a fost modificată, în timp ce farurile au primit acum şi funcţia „day time“ cu LED-uri pentru zi.
Lista modificărilor continuă şi la interior, Fiesta fiind acum şi mai asemănătoare cu B-Max: dispune de o nouă consolă centrală, o nouă cotieră şi o iluminare nouă cu nuanţă albastră pentru ceasurile de bord.
Din punctul de vedere al confortului ocupanţii locurilor faţă nu au de ce să se plângă, indiferent că vorbim de un drum în oraş sau unul de câteva ore. Scaunele oferă un confort optim, o bună susţinere laterală şi reglaje suficiente pentru a fi pe placul tuturor. Situaţia se schimbă însă când discutăm de locurile din spate. Bancheta poate fi considerată confortabilă şi încăpătoare doar pentru persoanele sub 1,6 metri înălţime, altfel maşina impune o uşoară senzaţie de claustrofobie.
Pe lângă design, Fiesta vine cu o gamă complet nouă de motorizări. Dintre acestea, am testat motorul EcoBoost pe benzină de 1,0 litri şi 100 CP produs şi la Craiova.
Datorită celor aproape 200 kg în minus faţă de un B-Max similar, echipată cu motorul de 100 CP, Fiesta accelerează cu două secunde mai repede până la 100 km/h şi consumă cu un litru de