La conferinţa susţinută, săptămâna trecută, la Bucureşti, Luca D'Agnese, country manager al Enel România, s-a lăudat cu performanţele înregistrate de companie referitoare la „îmbunătăţirile semnificative în ceea ce priveşte durata întreruperilor de curent”. Şeful Enel România a precizat că îmbunătăţirea rezultatelor a fost posibilă în urma măsurilor adoptate pentru reducerea pierderilor din reţea. În acelaşi timp, a fost redus costul operaţional datorită programului de investiţii din tehnologie pe care compania l-a derulat. În acest sens, reprezentantul Enel România a menţionat programul de control de la distanţă a reţelei, care a condus la îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte durata întreruperilor de curent şi a oferit posibilitatea reducerii costurilor. Conform acestuia, Enel a redus anul trecut cu 54% durata întreruperilor neplanificate şi cu 42% a frecvența întreruperilor neplanificate în zona Banat. Astfel, un abonat din Banat a stat anul trecut, în medie, 277 de minute fără curent electric din cauza Enel, faţă de 308 de minute în 2011 şi 597 de minute în 2010. Pentru locuitorii din Timişoara, dat mai ales pentru cei din zonele din jurul oraşului, toate aceste cifre nu spun nimic.
Timişorenii, revoltaţi de întunericul de pe străzi
La Timişoara, iluminatul public se întrerupe frecvent pe străzi întregi. Cei care stau pe întuneric înroşesc telefoanele Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor şi, mai ales, pe cele ale Primăriei Timişoara. Acest lucru este confirmat chiar de primarul Timişoarei, Nicolae Robu. „Chiar dacă iluminatul public din Timişoara este doar plătit de primărie, dar oamenii tot la noi sună atunci când se opreşte alimentarea cu energie electrică. Numărul de plângeri este foarte mare şi zonele care rămân fătă lumină tot mai extinse,” spune Nicolae Robu.
Primarul din Lugoj vrea să renunţe la Enel
Şi primarul din Lu