O călătorie Constanţa – Bucureşti poate dura şi şase ore, din cauza restricţiilor de viteză impuse de frecventele furturi de pe calea ferată
Furturile din infrastructura feroviară românească îngenunchează întregul sistem şi cel mai probabil îl vor îngropa dacă reprezentanţii Companiei de Căi Ferate Române nu vor lua măsurile ce se impun până nu este prea târziu. Cei care au circulat cu trenul în ultima perioadă, au văzut că la toate casele de bilete există un anunţ postat potrivit căruia pe magistrala Constanţa – Bucureşti pot exista întârzieri de până la 100 de minute. Astfel, reprezentanţii CFR Călători Constanţa îşi cer scuze printr-un afiş postat la casele de bilete din Gara CFR Constanţa: „Din cauza deranjamentelor la instalaţia de semnalizare produse de persoane rău-intenţionate (sustrageri de cabluri şi relee), trenurile de călători care circulă pe relaţia Constanţa – Bucureşti înregistrează întârzieri de 100 de minute“. Mesajul către călători nu este foarte realist, pentru că toate trenurile care sosesc de la Bucureşti, au întârzieri chiar şi mai mari, dar şi cele care pleacă de la malul mări au întârzieri la sosirea în Capitală.
În urmă cu aproape zece ani conducerea Companiei CFR se lăuda, la acea vreme, că doar în câţiva ani se va putea ajunge din Capitală pe litoral în doar 90 de minute. Acest lucru nu s-a împlinit nici măcar în zece ani, ba mai mult decât atât, durata de parcurs a crescut de la trei la şase ore, întrucât depinde de sezon şi de cât de multe restricţii de viteză sunt pe parcurs.
Directorul Regionalei CFR Constanţa, Gabriel Ţăranu, a recunoscut că, într-adevăr, există un afiş la casierii, dar că perioada de întârziere era mai mare, dar acum s-a micşorat. „Sunt probleme destul de mari din cauza furturilor care au loc pe calea ferată. Acum pe tronsonul Medgidia – Constanţa s-au rezolvat disfuncţionalităţile, dar mai rămân