Este bine stiut ca orice activitate umana,in special cele intense necesita o perioada de relaxare pentru a ne putea reface fortele atat intelectuale,cat si fizice,aceste perioade de relaxare indentificandu-se cu timpul nostru liber.
Vorbind de timpul liber la elevi ,acesta ar trebui umplut cu anumite activitati care sa completeze intr-un fel sau altul integrarea socio-profesionala corespunzatoare, acest scop ultim pe care scoala il are ca obiectiv ar trebui realizat si in activitatile extrascolare realizate cu elevii si de ce nu si in timpul liber, constituindu-se ca un factor auxiliar atat in formarea cat si in dezvoltarea si maturizarea personalitatii,comportamentului si atitudinilor elevilor.
Aprofundand acesti factori ,este bine mai intai sa realizam o enumerare a lor pentru ca sa vedem apoi care este aportul pe care acestea il aduc in dezvoltarea de care vorbeam.
Avand in vedere acest fapt,amintesc:activitatile sportive,care au mai multe arii si compartimente de activitate:balet,diverse dansuri,innot si alte activitati de acest gen pana se ajunge la sportul de performanta,activitati recreative,ca:invatarea lucrului manual,drumetiile,excursiile,taberele,diverse simpozioane si mese rotunde,precum si activitatile din saptamana ''scoala altfel'',activitati care vor avea ca scop ajutarea programelor scolare de a-si indeplini rolul.
Cred ca intre programele scolare si asfel de activitati extrascolare ar trebui sa existe o stransa si impermeabila legatura,activitatile extrascolare venind ca o completare a programelor scolare.La modul general vorbind ,activitatile extrascolare au un rol foarte bine stabilit si trasat in formarea si dezvoltarea elevului,care in cele mai dese cazuri poate prinde mai bine decat programele scolare la un anumit moment dat,caci ce este mai frumos decat sa iti petreci timpul liber intr-un mod