Şcoala trebuie să ofere elevului posibilitatea de a studia ceea ce îi place şi materiile la care se pricepe cel mai bine şi, totodată, să dezvolte activităţile extraşcolare, pentru că acestea fac legătura între teorie şi viaţă, a declarat, luni, ministrul Educaţiei pentru Mediafax.
"Sigur că este important să învăţăm matematică, să învăţăm fizică, chimie, dar eu cred că gradul de opţiune al elevului şi al părinţilor pentru o anumită disciplină sau alta, pentru un grad mai ridicat de dificultate, de exemplu la matematică, sau pentru un grad mediu de dificultate trebuie să fie o prioritate. Nu toţi copiii sunt la fel şi atunci trebuie să-i oferi posibilitatea copilului să se dezvolte pe zonele pe care el se simte cel mai bine, a declarat ministrul Educaţiei, citat de Mediafax.
Remus Pricopie a spus că Ministerul Educaţiei lucrează la schimbarea curriculum-ului, precizând că pentru cei care vor să facă alt tip de performanţă, trebuie oferită posibilitatea unui învăţământ diferenţiat.
"Sigur că atunci când spui aşa ceva înseamnă şi resurse, pentru că atunci te costă mult mai puţin când standardizezi educaţia, când introduci multe opţionale te costă mult mai mult. Dar, în timp ce noi ne gândim că nu avem suficienţi bani pentru educaţie, avem un miliard şi două sute de milioane de euro neutilizaţi din fondurile structurale pe componenta de resurse umane (POSDRU), adică acea componentă care ar putea fi folosită pentru formarea copiilor noştri", a mai spus ministrul Educaţiei.
Pricopie: ”Teoria nu este suficientă”
Remus Pricopie a adăugat că ar trebui dezvoltate activităţile extraşcolare, pentru că reprezintă legătura între teorie şi viaţa reală, dând exemplu de liceeni care ar putea să înveţe despre ce înseamnă funcţionarea unui oraş (iluminat public, responsabilitate şi administraţie publică) din vizite la primării şi care, în urma experienţei,