Salariile în industria auto au scăzut, din 2008, când a izbucnit criza, cumva proporţional cu evoluţia vânzărilor de maşini. La Dacia, lucrurile au stat însă diferit: în cinci ani de “austeritate” salariile au crescut cu peste 77%, dar asta tot nu mulţumeşte angajaţii. Salariile în industria auto au scăzut, din 2008, când a izbucnit criza, cumva proporţional cu evoluţia vânzărilor de maşini. La Dacia, lucrurile au stat însă diferit: în cinci ani de “austeritate” salariile au crescut cu peste 77%, dar asta tot nu mulţumeşte angajaţii.
La mijlocul săptămânii trecute, câteva sute de angajaţi ai uzinei de la Mioveni au întrerupt lucrul şi au ieşit în curteafabricii, unde au organizat un protest spontan, cerând creşteri salariale.
Reprezentanţii companiei au anunţat însă că angajaţii care au părăsit lucrul vor fi traşi la răspundere pentru prejudiciile cauzate de întreruperea activităţii.
Mai mult, aceştia au făcut publice beneficiile pe care le-au avut muncitorii de la Dacia, iar cifrele vor stârni invidia multor români care au suferit în ultima perioadă tăieri salariale sau, mai rău, au rămas fără slujbă din cauza dificultăţilor economice ale firmelor din România.
Salariul mediu brut realizat de un angajat al uzinei a fost, anul trecut, de 4.000 de lei, faţă de 2.256 de lei cât era în 2008, creşterea cumulată fiind de peste 77%.
Sindicatul şi compania negociază
La categoria “alte beneficii”, salariaţii au mai primit 873 de lei - primă de Paşte, 957 de lei - primă de Crăciun şi tichete cadou, 1.240 de lei - primă de participare la profitul companiei, 1.276 de lei - primă de vacanţă, bonuri de masă, masă caldă gratuită şi transport subvenţionat.
În plus, anul trecut, 3.400 de angajaţi ai companiei au avut gratis bilete de odihnă şi tratament în valoare de 1,33 de milioane de euro. Conducerea Dacia şi sindicatul reprezentativ din cadrul c