Este concluzia tristă la care a ajuns Alin Prunean, directorul Fundaţiei AGAPIS din Zalău, care s-a întors zilele trecute de la IFE 2013 London, cel mai mare târg de produse alimentare din Marea Britanie.
Zălăuanul s-a dus în capitala britanică pentru a promova produsele apicole şi fructele uscate de pe Valea Barcăului, ajunse celebre inclusiv la Curtea Regală a Marii Britanii. Dezamăgirea lui a venit în momentul în care, pe fondul intensei campanii anti-româneşti din ultima perioadă din Marea Britanie, mare parte din comercianţii prezenţi la târg au evitat, în mod evident, standul României. „Când mergi în Anglia, este bine să spui că eşti din Transilvania, nu din România. Eu aşa am făcut”, spune Alin Prunean, amintind că Transilvania se bucură, încă, de un bun renume în rândul englezilor, mai cu seamă prin prisma promovării de care s-a bucurat această regiune din partea prinţului Charles.
Chiar şi în condiţiile acestui război, dus inclusiv pe plan economic, împotriva României, mierea din Sălaj a obţinut câteva victorii în Marea Britanie. Cel mai probabil, produsele apicole de la Valea Barcăului vor fi vândute, cât de curând, prin intermediul unui magazin online din Londra, iar procesatori din Scoţia şi Belgia vor să ducă mierea din Sălaj pentru a o vinde, sub brandul lor, consumatorilor de acolo.
Reamintim că, în baza relaţiei speciale pe care Prinţul Charles o are cu Transilvania, moştenitorul tronului Marii Britanii va veni anul acesta în vizită în Sălaj, atras de povestea din spatele produselor tradiţionale de pe Valea Barcăului. Potrivit lui Alin Prunean, vizita prinţului Charles în România este programată pentru luna iunie, fiind pentru primul an când reprezentantul Casei Regale britanice îşi propune să viziteze şi Sălajul.
Nu este, însă, pentru prima dată când prinţul vine în contact cu bunătăţile produse pe Valea B