O listă lungă cu zeci de drumuri din judeţele Moldovei a ajuns pe masa şefilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Sunt proiecte de infrastructură în derulare sau în pregătire considerate prioritare de şefii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi. Valoarea investiţiilor necesare în Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui arată starea deplorabilă a infrastructurii rutiere din regiune. În total, în cele şase judeţe ar fi nevoie de peste 4 miliarde de lei. Banii solicitaţi sunt fie pentru lucrări propriu-zise la drumuri naţionale, poduri sau şosele ocolitoare, fie pentru proiectarea lor, termenele de finalizare fiind între 2013-2015.
„Lista cu proiectele Direcţiei a fost trimisă la CNADNR, unde se va stabili, în funcţie de buget, ce lucrări vor fi derulate în acest an. Deocamdată, bugetul direcţiei pentru investiţii, pe acest an, este estimat la 88 de milioane de lei. Sperăm ca o parte din proiectele care nu vor primi finanţare în prima parte din an să fie prinse în rectificarea de buget de la mijlocul lui 2013“, a explicat Ovidiu Laicu, şeful DRDP Iaşi. Practic, fondurile necesare în cele şase judeţe ale Moldovei sunt de peste 50 de ori mai mari decât alocarea bugetară pe acest an pentru toată direcţia care mai include Vrancea şi Galaţi.
„Drumul ruşinii“- DN24 Iaşi-Crasna
Cele mai costisitoare proiecte sunt anunţate pentru judeţele Vaslui şi Iaşi, unde pentru fiecare ar fi necesare fonduri de peste 1,7 miliarde de lei. Una din cele mai mari investiţii din planul DRDP este reabilitarea DN24 Crasna-Iaşi pe o distanţă de peste 87 de kilometri. Valoarea investiţiei este de peste 362 de milioane de lei, bani ce ar trebui alocaţi din fonduri guvernamentale şi de la Banca Europeană de Investiţii. Deşi, contractul a fost licitat din 2011 şi câştigat de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, Spedition U