Criza economică din ultimii ani a obligat specialiştii în resurse umane să îşi schimbe strategia de remunerare şi recompensare a angajaţilor pentru a reuşi cu bugete mici să motiveze oamenii din companie şi să atragă noi talente.
Specialişti în resurse umane, dar şi experţi fiscali, consultanţi şi avocaţi s-au reunit în data în luna martie ]n cadrul conferinţei „Strategia recompensării”, organizată de Medien Conferences şi revista Manager Express, pentru a discuta despre capacitatea companiilor de a motiva şi de a recompensa angajaţii în contextul crizei economice din ultimii ani.
Principalele provocări din acest an pentru specialiştii în resurse umane sunt creşterea performanţei angajaţilor cu aceleaşi costuri, atragerea talentelor în organizaţie, lipsa unei strategii şi scăderea satisfacţiei angajaţilor, arată un studiu realizat de compania Hay Group. Aceste obiective se pot realiza prin oferirea de oportunităţi de dezvoltare a carierei, un pachet total de remunerare, un salariu competitiv, bonusuri de performanţă, un program flexibil şi alte beneficii. „În contextul actual, ideea de a avea o carieră stabilă într-o companie şi de a avea un pachet total de remunerare motivează cel mai mult angajaţii”, a explicat Liviu Grigorescu, consultant Hay Group.
Mihaela Feodorof, director Yourway Couselling, a susţinut chiar din deschiderea conferinţei că doar o strategie personalizată de recompensare a angajaţilor poate răspunde nevoilor diferite ale oamenilor care lucrează în companie. „Firmele ar trebui să investească în studii de evaluare a motivaţiei angajaţilor pentru a afla care sunt adevăratele lor nevoi şi dorinţe, în funcţie de vârstă, personalitate şi dezvoltare profesională: servicii medicale, vacanţe în străinătate, maşină de serviciu etc. Nu există bani pentru a satisface toate nevoile angajaţilor. De aceea, resursele existente trebuie alocate