Era un frig mortal pe trotuarul de langa muzeul Antipa, acolo unde doua doamne si un barbat isi foloseau corpurile ca platforma de protest impotriva “sacrilegiului” reprezentat de expozitia stiintifica “The Human Body”. Nu vizitasera expozitia si nici nu erau curiosi s-o faca. Eu tocmai iesisem din muzeu incantat de eleganta “omului care fuge”.
Ei erau incrancenati de suspiciune, eu fericit de uimire. Ajuns acasa, aveam sa gasesc pe Facebook intrebarea pusa de preotul Daniil Iacsa: “Ce inseamna stiintific in acest caz?”
Corpurile expuse la muzeul Antipa din Bucuresti fac parte din cea mai de succes expozitie stiintifica din lume. Sunt preparate printr-o tehnica numita plastinare, inventata de Gunther von Hagens, un anatomopatolog german controversat si ciudat, ca orice om care a facut o meserie din studierea cadavrelor.
Dar cadavrele trecute prin tehnica lui von Hagens capata o calitate: devin frumoase.
Orice medic va poate spune ca, atunci cand apartin unui om viu, corpurile noastre ofera arareori o priveliste placuta. In lipsa invelisului protector al pielii, suntem un amestec ordonat de grasime galbena, tuburi gelatinoase si lichide sangerii. E nevoie de un anumit antrenament, deprins de medicinisti in cei doi ani de disectii, pentru a putea contempla fara retineri interiorul unui om.
Privelistea minunatului mecanism care este corpul uman le este interzisa celor mai multi din considerente pur estetice. Este exact obstacolul inlaturat de expozitia corpurilor plastinate.
Prima de acest tip a avut loc in 1995 in Japonia si a fost vazuta de 3 milioane de oameni. De atunci, astfel de expozitii au facut turul lumii avand parte de peste 20 de milioane de vizitatori. La baza acestui succes sta fascinatia epocii noastre fata de corpul uman.
Industria porno l-a transformat in obiect al inst