Claudiu Cornoiu, un tânăr de 28 de ani a reuşit după opt luni de zile să convingă instituţiile locale şi pe cele europene să crească acccesul gratuit al românilor la „linia verde“ a centrului de informare al UE.
A fost nevoie ca şase ani să treacă de la intrarea României în Uniunea Europeană şi ca un singur cetăţean să preia responsabilitatea celor ce ocupă în prezent posturi de conducere în instituţiile publice pentru ca „roţile“ să înceapă să se mişte, pentru ca românii stabiliţi în străinătate şi nu numai să ştie cum îşi pot elibera noi acte de identitate sau cum pot intra pe piaţa europeană a muncii.
Dacă înainte de acest demers, numărul internaţional - Europe Direct (00 800 6 7 8 9 10 11) - prin care românii puteau cere aceste informaţii putea fi apelat numai de utilizatorii operatorului de telefonie fixă Romtelecom, în prezent şi abonaţii Orange, Cosmote şi RCS&RDS beneficiază de acelaşi serviciu.
„Deşi folosesc Europe Direct încă din 2007, abia în luna iulie a anului trecut am realizat, privind rapoartele de activitate ale acestuia, că extrem de puţini cetăţeni români apelaseră la el, iar principalul motiv era inaccesibilitatea numărului vedere alocat serviciului. Deşi era promovat chiar şi în aeroporturi şi se adresa călătorilor care vor să ştie ce drepturi au atunci când merg într-o altă ţară, numărul nu putea fi apelat decât din reţeaua Romtelecom“, spune Claudiu Cornoiu.
Potrivit raportului de anul trecut al Europe Direct, România se află pe locul 13 în Europa în ceea ce priveşte numărul de utilizatori, cu 1.715 persoane ce au apelat la acest serviciu. Dintre aceştia, doar 215 români au sunat la „linia verde“, iar aproape 1.500 au trimis solicitări via e-mail. În acelaşi timp, dinspre Germania, ţara aflată pe primul loc după numărul de utilizatori ai Europe Direct, au plecat peste 12.000 de solicitări, cele mai multe (a