Ultima dezbatere publică despre strămutarea Halei Matache, care a avut loc luni la Primăria Capitalei, a scos la iveală mai multe erori făcute de municipalitate atunci când a început lucrările pentru construirea Bulevardului Uranus, cu patru benzi, menit să decongestioneze traficul rutier din zonă.
Una dintre acestea a fost descoperirea ulterioră a unui canal colector care trece pe sub mijlocul clădirii. „Nu se ştia de acest canal colector. A apărut ulterior”, a spus Ion Dedu, şeful direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.
Soluţia propusă de primărie este ca Hala Matache să fie strămutată cu 40 de metri în spate faţă de poziţia în care se află acum. Asta pentru că dacă Hala Matache ar rămâne pe loc, acest lucru ar costa cu un milion de euro mai mult decât decât dacă ar fi strămutată. Însă nimeni nu a văzut proiectul de strămutare şi nici costurile întregii lucrări.
„Ar costa cu un milion de euro mai mult să rămână pe loc. Dacă faci o investiţie care aduce venituri mici, mai bine n-o faci. Investiţia are valoare în condiţiile în care produce beneficii. Ori mutarea halei, crearea unei zone în faţa acestei hale în care să se poate face turism creează beneficii. După cum ştiţi, restaurările sunt mult mai scumpe”, argumentează Ion Dedu.
Andrei Pippidi: „Clădirea putea fi salvată”
Prezent la dezbateri, istoricul Andrei Pippidi a declarat pentru gândul că Hala Matache ar fi putut fi păstrată aşa cum e.
„Dar cu toleranţa vinovată a Primăriei şi a Poliţiei această clădire este demolată. Noi vorbim de ea ca şi cum demolarea ei ar trebui să urmeze. Nu, demolarea ei s-a făcutt deja, de atâtea ori am văzut diverşi indivizi dubioşi, care cu baroasele spărgeau zidurile acestei clădiri”, a declarat Andrei Pippidi.
Istoricul spune că s-ar fi aşteptat să vadă de la primărie planurile de strămutare.
„N-am văzut planurile şi mă