Peste 51% dintre proiectele transmise în cadrul Strategiei UE privind Regiunea Dunării revin domeniului transporturilor, printre acestea numărându-se şi cel referitor la canalul Bucureşti-Dunăre, afirmă Brânduşa Predescu, coordonator naţional al Strategiei în MAE român.
"Alături de dezvoltarea transportului de marfă, obiectivele Strategiei cuprind şi îmbunătăţirea timpilor de călătorie pentru transportul feroviar de pasageri între marile aglomerări urbane. Din multitudinea de proiecte transmise în cadrul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, peste 51% revin domeniului transporturilor", afirmă oficialul MAE.
Potrivit Brânduşei Predescu, este esenţială dezvoltarea terminalelor multimodale şi de marfă adiacente până în 2020, în cadrul următorului exerciţiu financiar multianual al UE.
"Intenţia de a finaliza canalul Bucureşti-Dunăre pentru a transforma Capitala în port la Dunăre, precum şi preocupările ca România să poată absorbi în acest sens suficiente fonduri europene în perioada 2014 – 2020, sunt argumente solide în direcţia menţionată. Pentru acest proiect este nevoie de parteneriate cu celelalte oraşe de la Dunăre şi de accesarea fondurilor europene", explică oficialul MAE.
Ea afirmă că Bucureştiul este un important component a Strategiei Dunării, reprezentând "o voce serioasă şi respectată în rândul capitalelor regiunii dunărene şi în dezvoltarea economică a regiunii".
Predescu mai aminteşte, într-un articol postat luni pe platforma online geforcee.com, de aportul substanţial al României în lansarea Strategiei şi menţionează că în 28 - 29 octombrie ţara noastră va găzdui Forumul Anual al Strategiei - eveniment care va constitui "un moment de bilanţ, dar şi de poziţionare faţă de provocările viitoarei perioade financiare multi-anuale la nivel UE".