Automobilele electrice au ţinut capul de afiş în cadrul saloanelor auto în ultimii şase-şapte ani, preţul tot mai mare la petrol, dar şi taxele impuse maşinilor "clasice" determinând constructorii auto să vină cu noi alternative.
Printre constructorii europeni cei mai avangardişti au fost francezii de la Renault, care au dorit să atace noul segment direct cu o întreagă gamă de maşini electrice, şi nu cu hibride cum a procedat Toyota.
În timp ce Fluence ZE şi Kangoo ZE reprezintă doar vehicule "clasice" transformate în maşini electrice, ZOE a fost proiectat de la zero ca un automobil electric, iar la patru ani de când a fost prezentat sub forma unui concept, poate fi comandat în 13 ţări la nivel european.
Designul noului ZOE a fost special realizat pentru a atrage atenţia şi pentru a "ieşi din anonimat" pe stradă. Cel mai puternic efect îl au farurile cu inserţii albastre, soluţie preferată şi în cazul elementelor cromate, care acum sunt argintii-albastre. Din punctul de vedere al dimensiunilor ZOE este comparabil cu orice model din clasa mică, pornind cu lungimea de aproape 4,1 metri sau lăţimea de 1,73 metri, singurul "detaliu" fiind înălţimea de 1,73 metri, ceva mai mare ca la un Clio, care măsoară doar 1,5 metri în înălţime. Cei aproape 20 cm în plus vin de la faptul că bateria motorului electric este amplasată sub bancheta spate. Cu toate că înălţimea maşinii a crescut, datorită bateriei centrul de greutate al maşinii este acum cu 13 cm mai coborât comparativ cu un Clio IV, ceea ce automat se traduce printr-o stabilitate mult mai bună pe viraje.
Autonomia maşinii în regim electric este cuprinsă potrivit francezilor între 150 şi 200 km. Autonomia maximă poate fi atinsă însă doar în condiţii ideale, aşadar atingerea sa într-un trafic obişnuit pare aproape imposibilă. În realitate, în traficul din Lisabona maşina a afişat