Municipiul Târgu-Mureş este singurul din ţară în care problemele birocratice se rezolvă online. În 27 martie va fi lansat oficial programul ”Târgu-Mureş - oraş digital”, la exact doi ani după obţinerea finanţării europene nerambursabile.
Valoarea totală a proiectului este de 1.292.080 de lei, din care contribuţia municipalităţii mureşene este de 20.840 de lei, iar proiectul constă în dezvoltarea şi introducerea unui sistem informatic integrat care să asigure, pe lângă alte facilităţi, plata taxelor şi impozitelor locale pe internet, obţinerea autorizaţiilor de funcţionare, verificarea procesului de acordare a ajutoarelor sociale, verificarea datelor de stare civilă, debitarea sumelor datorate şi încasarea acestora.
Cu alte cuvinte, mureşenii îşi vor putea rezolva problemele legate de birocraţie cu ajutorul calculatorului personal, conectat la internet, direct de pe site-ul Primăriei.
În cadrul proiectului a fost implementat un sistem informatic integrat care cuprinde echipamente (cinci servere) şi 19 aplicaţii informatice. Au fost instruite persoanele implicate în utilizarea şi administrarea sistemului informatic integrat.
Ca urmare a implementării proiectului, Primăria Târgu-Mureş beneficiază în prezent de nouă servicii electronice noi.
„Oraşul Digital va fi cea mai mare provocare pentru primărie şi anticipăm că va fi repede clonat în toată ţara. Proiectul presupune o mai mare eficienţă a administraţiei locale, în cee ce priveşte banii şi timpul cetăţeanului”, a precizat primarul Dorin Florea.