Contractele de credit pentru persoanele fizice includ clauze privind posibilitatea de a apela la mediere în situaţia unui eventual conflict, au arătat, pentru Capital, oficiali ai bănci prezenţi la evenimentul “ Medierea, un posibil răspuns la problemele noastre”, organizat de Network Events şi revista Capital
“ Pentru bănci, avantajele medierii sunt evidente că pentru le ajută foarte mult în gestiunea riscului. Până la urmă ne dorim să avem cu clienţii noştri o relaţie de afaceri pe termen lung. De altfel, la CEC Bank avem clauze specifice privind medierea în contractele de credit”, a arătat Ramona Bratu, consilier al preşedintelui CEC, Radu Graţian Gheţea.
Potrivit directorului juridic al instituţiei, deocamdată clauzele se referă la faptul că posesorul de credit are posibilitatea de a apela la mediatori profesionişti în situaţia în care apare un eventual conflict cu banca iar instituţia de credit trebuie să dea curs respectivei cereri. Deocamdată, aceste clauze sunt conţinute doar în contractele persoanelor fizice însă urmează să fie adăugate şi în cele care vizează firmele. Oficialii băncii au arătat pentru Capital că nu se confruntă cu problema “clauzelor abuzive” deoarece “ au curăţat la sânge contractele după apariţia OUG 50 a creditelor pentru populaţie”.
Medierea dă rezultate
Pe de altă parte, prezent la evenimentul Capital, Zeno Şuştac, vicepreşedintele Consiliului Mediatorilor, a evidenţiat câteva dintre cifrele care caracterizează activitatea mediatorilor. Potrivit acestuia, o medire reuşită reduce cu până la 95% costurile pentru părţile implicate în conflicte, comparativ cu situaţia în care ar fi ajuns în faţa instanţei.
De asemenea, susţine Şuştac, peste 70% din cazurile care ajung în faţa mediatorului sunt rezolvate amiabil. O singură şedinţă de medire durează, în medie două ore.
Şed