Vocabularul folosit ne ajută să promovăm cu succes examenele şi totodată indică gradul fiecăruia de competenţă lingvistică. De multe ori însă trebuie să lucrăm la îmbogăţirea lui, iar asta presupune învăţarea unor termeni noi.
Deţinerea unui vocabular complex, nuanţat, este una dintre competenţele esenţiale, ce facilitează vorbirea, citirea şi înţelegerea. Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia „ The Telegraph“.
Pentru a trece fără probleme un examen trebuie să ne asigurăm mai întâi că niciun cuvânt nu ne este necunoscut.
Problema este că până şi elevii bine pregătiţi învaţă foarte greu cuvinte noi, spun jurnaliştii de la publicaţia britanică.
Cum optimizăm acest proces? Cum vom reuşi să fixăm vocabularul la timp pentru examene? Cum putem învăţa mai multe într-un timp mult mai scurt?
Răspunsurile vin din partea echipei „Memrise“, după ce experţii au petrecut trei ani efectuând cercetări pe această temă.
La ora actuală, jumătate de milion de oameni învaţă zeci de milioane de cuvinte, iar noi putem înţelege mai bine cum se poate dobândi rapid abilitatea de a reţine un volum mare de informaţii.
Desene pentru a reţine cuvintele grele sau plate
„Mems“ sau memento-urrile sunt dispozitive vizuale care ajută la memorare formând o legătură vie între forma cuvântului şi sesnul acestuia.
De exemplu, în încercercarea noastră de a reţine „caber“, care înseamnă „a se potrivi“ în limba spaniolă, este necesar un memento. Cuvântul este deopotrivă uşor de reţinut şi de uitat, de aceea sunt necesare nişte desene care să ne semnaleze întocmai înţelesul cuvântului.
Memento-urile sunt eficiente deoarece creează imagini ce antrenează simţul vizual, iar în acest fel confuziile sunt reduse.