Am ales aceasta tema si acest argument pentru a arata ca si motivatia alaturi de alte procese psihice are doi poli si anume unul care este pus in functiune la maxim si altul deloc. Ei bine,tocmai asupra acestor doi poli as vrea sa ma opresc punandu-I in legatura cu esecul care are loc in viata unui scolar.
PRIMUL POL-COPILUL EXTREM DE MOTIVAT-
Aparent lucrurile stau foarte bine cu copilul care este extrem de motivat, dar luand in discutie raportarea acestui tip de motivatie la extrema, lucrurile se schimba foarte brusc. Asupra acestei schimbari ma voi opri pentru a arata consecintele nefaste asupra vietii unui copil, indeosebi, asupra vietii psihice a acestuia. Exemplu: un copil isi doreste foarte mult sa intre la facultate, dar el este de un nivel mediu si concurenta este foarte mare.
Pentru asi atinge acest tel el renunta aproape la tot ceea ce inseamna viata sociala si timp liber, efortul sau este unul deosebit, ceea ce ii consuma aproape total energia psihonervoasa si producandu-se acest lucru, copilul incepe sa se simta fara vlaga, ganduri negre ii macina mintea, ganduri de genul ca degeaba invata ca oricum nu va intra la facultate, ceea ce face sa isi mai piarda din elan si deja energia psihonervoasa este la pamant ajungand in cele din urma la esec scolar, produs sub forma oboselii excesive si implicit a pierderii randamentului intelectual.
AL DOILEA POL-COPILUL TOTAL DEMOTIVAT
Daca in primul pol, lucrurile stau aparent bine, aici este total invers, ceea ce impune modalitati de stimulare a motivatiei scolare. Referitor la aceste modalitati una dintre ele sic ea mai importanta ar fi trasarea rostului vietii noastre pe acest pamant cu ajutorul scolii, constientizarea faptului ca scoala este aceea care ne deschide toate usile inchise, chiar daca la ora actual pare sa nu mai fie valabil proverbul:’’ai carte,ai parte’’. Daca ar fi sa am