Piaţa Chibrit din Bucureşti. Ora 8.00 dimineaţă. Una dintre cele mai zgomotoase intersecţii din Capitală. Acum imaginaţi-vă că apăsaţi tasta mute de pe o telecomandă şi, ca prin minune, dispar decibelii produşi de motoare şi ţevile de eşapament ale autovehiculelor. Aşa vor “suna” oraşele noastre după ce maşinile electrice vor prelua controlul străzilor.
Acolo unde traficul auto crează poluare fonică, există şi emisii nocive pentru atmosferă. Maşinile electrice vor elimina şi această problemă, redând astfel oraşul proprietarilor de drept - oamenilor - pentru activităţi (care astăzi trezesc nedumeriri) precum jogging şi cycling de-a lungul bulevardelor.
Citeste si Patronul firmei Speed Taxi a murit la doar 37 de ani
Astăzi, în Europa, circa 0,2% din totalul maşinilor aflate în circulaţie sunt cu propulsie integral electrică, iar în ţări precum Franţa, Norvegia sau Olanda şi în pofida preţurilor piperate ale electric-car-urilor, numărul de maşini de acest tip vândute anual depăşeşte ordinul miilor unităţi.
Citeste si O calatorie FASCINANTA pe Everest, la 7.000 de metri
Datele furnizate de către RAR (Registrului Auto Român) pentru Income Magazine arată că numărul de maşini cu propulsie neconvenţională (electric şi hibrid) omologate în România este de aproximativ 1.020 de unităţii în ultimii 5 ani. Dintre acestea, anul trecut au primit omologarea 526 de autovehicule, 453 fiind maşini de tip hibrid, 53 - troleibuze, 15 mopede electrice şi ... 5 autoturisme electrice pure, spune Roxana Nica, purtător de cuvânt al RAR.
Citeste si Jucăriile băieţilor mari
Explicaţiile
În pofida faptului că România afişează unul dintre cele mai atractive programe de stimulare a pieţei de maşini electrice, vom vedea că şi la acest subiect executăm mimetic programe similare din Europ