Potrivit proiectului de buget aflat până zilele trecute în dezbatere publică, aproape jumătate din bugetul Zalău va merge şi anul acesta pe asigurarea funcţionării unităţilor de învăţământ, bani care vin, însă, de la bugetul de stat. Din bugetul local se va cheltui mult cu rambursarea unor credite, dar şi cu reparaţiile străzilor şi cu nelipsita subvenţie pe care municipalitatea o pompează an de an în operatorul de transport în comun, Transurbis.
Proiectul de buget mizează pe venituri de 111.460.400 de lei şi propune cheltuieli de aceeaşi sumă. Cea mai mare parte din cheltuieli, 102.732.400 de lei, reprezintă cheltuieli de funcţionare. Dintre acestea, aproape jumătate, mai exact 49.062.000 de lei, sunt bani destinaţi asigurării funcţionării unităţilor de învăţământ din Zalău, suma provenind, aproape integral, din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat. În topul cheltuielilor de funcţionare urmează, apoi, rambursările de credite pentru investiţii, care vor consuma 7.001.000 din bugeutl local, urmate de domeniul asistenţei sociale, cu 6.502.290 de lei, din care, iarăşi, o parte vin de la bugetul de stat.
Pentru repararea unor străzi din oraş este prevăzută suma de 5.200.000 de lei, iar pentru a menţine Transurbis-ul pe linia de plutire se alocă din banii zălăuanilor, cu titlu de subvenţii de la consiliul local pentru transportul local de călători, nu mai puţin de 4.250.000 de lei. Suma ar reprezenta, potrivit reprezentanţilor operatorului de transport în comun, contravaloarea gratuităţii oferite de municipalitate la transportul în comun pentru pensionarii din oraş.
Cheltuielile de dezvoltare au fost stabilite la numai 8.728.000 de lei, suma incluzând şi finanţarea proiectelor cu finaţare nerambursabilă.