Compania Vasconi a reuşit, cu sprijinul BERD Moldova, să-şi crească profitul cu peste 30 la sută. Datorită sprijinului financiar oferit de Banca Europeană pentru Reconstrucţii şi Dezvoltare, tot mai multe companii din Republica Moldova apelează la serviciile de consultanţă pentru a-şi dezvolta şi gestiona întreprinderile. Experţii BERD susţin că, deseori, sfaturile oferite de consultanţi îi pot feri pe businessmenii moldoveni de pierderi financiare şi greşeli care i-ar putea „costa” afacerile. Relatează Diana Răileanu:
Fabrica de confecţii Vasconi s-a lansat pe piaţa de afaceri din Republica Moldova în 1996. La început compania număra opt angajaţi, iar astăzi se poate lăuda cu peste o sută de muncitori şi 15 magazine în toată ţara.
În atelierele companiei Vasconi x În atelierele companiei Vasconi Cei mai fideli clienţi ai companiei sunt chiar angajaţii. Ludmila, una din croitoresele pe care le-am întâlnit la fabrică, îmi spune că toţi membrii familiei au testat hainele produse de întreprinderea la care lucrează:
„Începând de la chiloţei, măicuţe, pijămuţe, costumaşe, tot ce se produce la noi, noi purtăm.”
Europa Liberă: Dar cum vă explicaţi faptul că moldovenii uneori preferă să meargă la piaţă să cumpere o haină decât să-şi procure una care e făcută în Moldova?
„Nu ştiu cum să vă lămuresc, şi a noastră nu-i scumpă marfa, da e calitativă şi e produsă de noi, noi ştim ce producem şi ştim cum se poartă.”
Cum a reuşit compania Vasconi să se menţină pe piaţă, în condiţiile în care zeci de întreprinderi se plâng anual de pierderi, am insistat să aflu de la reprezentanta întreprinderii, Irina Ceban:
Irina Ceban x Irina Ceban „Compania Vasconi s-a iniţiat de la necesitatea consumatorului de a cumpăra îmbrăcăminte naturală, fiindcă pe vremea sovietică, din câte cunoaştem,