Preţul acţiunilor companiei canadiene Blackberry a scăzut pentru a doua zi consecutiv după ce banca de investiţii Goldman Sachs a redus ratingul companiei pe fondul rezultatelor slabe în urma lansării smartphone-ului Z10 (foto) pe piaţa americană, relatează Bloomberg. Preţul a scăzut cu 6,3%, până la 13,97 dolari pe unitate la bursa din New York, după ce vineri a înregistrat o altă scădere de 7,7%. De la începutul anului până vineri, preţul acţiunilor Blackberry a urcat cu 36% datorită perspectivei optimiste pe care o aveau analiştii pentru noua linie de smartphone-uri. Blackberry Z10 a fost lansat pe piaţa din SUA săptămâna trecută, la două luni după lansarea în Marea Britanie şi Canada, însă situaţia pe piaţa americană nu este favorabilă companiei canadiene. „Analiştii noştri au mers în peste 20 de magazine începând cu data de 22 martie, inclusiv în AT&T, Best Buy şi RadioShack şi au descoperit în mod surprinzător o lipsă a strategiilor de marketing şi o poziţionare slabă a noului device în portofoliul magazinelor“, a spus Simona Jankowski, analist la Goldman Sachs. Succesul Blackberry pe piaţa din America este esenţial: „Trebuie să câştigi aici pentru a câştiga oriunde în altă parte. Am pierdut un segment important din cota de piaţă şi avem nevoie absolută ca Blackberry 10 să schimbe această situaţie“, a spus Thorsten Heins, CEO-ul Blackberry, după lansarea Z10 în SUA. Blackberry deţine doar 5,9% din piaţa SUA, în timp ce Apple are o cotă de piaţă de 38%.
Preţul acţiunilor companiei canadiene Blackberry a scăzut pentru a doua zi consecutiv după ce banca de investiţii Goldman Sachs a redus ratingul companiei pe fondul rezultatelor slabe în urma lansării smartphone-ului Z10 (foto) pe piaţa americană, relatează Bloomberg. Preţul a scăzut cu 6,3%, până la 13,97 dolari pe unitate la bursa din New York, după ce vineri a înregistrat o altă scădere de 7,