Sursa foto: hardnewscafe.usu.edu/
“It’s easy to miss something you’re not looking for”. E simplu să nu observi un lucru pe care nu-l cauți.
Încercați să numărați cu mare atenție câte pase își dau jucătorii în alb din reclama de mai jos (numărule foarte important) și veți înțelege sensul expresiei. Se aplică și presei, spune Silviu Ispas, președintele BRAT.
PRESA CA UN URS INVIZIBIL. Publicitatea în presa scrisă a scăzut dramatic: 80-85% față de 2008.
“Observăm o scădere de 60% a bugetelor în ultimii 5 ani. Această scădere nu este nicidecum de 60% pentru că în același timp au crescut foarte mult discounturile, în medie de la 40% în medie în 2008, la 75% discount în 2012. Cumva scăderea de bugete pe print este de 80-85%”, a spus Silviu Ispas, președintele BRAT, la conferința Ziua Cercetării Media .
În ceea ce privește, evoluția tirajelor, în aceeași perioadă, Silviu Ispas a spus că se poate constata o scădere de 35-40%. Și numărul de cititori s-a dus în jos, cu aproximativ 25%.
Orlando Nicoară, invitat la același eveniment, a vorbit, printre altele, despre distribuția de presă scrisă. Este cea mai mare problemă a printului, a spus directorul general al Mediafax Group.
“Problema este că distribuția din România a distrus cea mai mare parte din print (…) Din păcate asta este problema industriei, partea de distribuție, și dacă printul va dispărea din România va dispărea din cauza distribuției, nu pentru că nu mai e lumea dispusă să cumpere”, a spus Nicoară.
La eveniment au mai participat Giovanni Fabris – consultant WFA, Irena Petric – Director General NOM Olanda, Anca Stancov – Head of Media Orange Romania, Dan Balotescu – Managing Partner Media Investment, Orlando Nicoara – Director General Mediafax Group și Andi Dumitrescu – Director General GfK Romania.
Câteva fragmente din discuțiile avute la Ziua Cercetării Media. @N