Investiţiile privind proiectul din Adunaţii Copăceni, precum şi finanţările la companii din grup nu au generat niciun fel de venit
Participaţiile Romstrade au crescut în 2010 şi 2011 cu peste 35 mil. euro, în urma majorării capitalului social al Blue Air
Insolvenţa societăţii Romstrade SRL este rezultatul unei decapitalizări şi erodări continue, pe parcursul ultimilor 2-4 ani, ca urmare a investiţiilor neproductive, costurilor finanţării nesustenabile şi a unei activităţi tot mai puţin profitabile, notează Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), administratorul judiciar al companiei în raportul său privind cauzele care au dus la intrarea acesteia în insolvenţă.
Exprimându-şi rezerva în privinţa informaţiilor strânse, din cauza seriei "de elemente care au rolul de a denatura semnificativ realitatea, fie prin facturi fictive, fie prin operaţiuni neconforme cu realitatea", CITR precizează că, din Raportul anual de audit pe anul 2011 reiese că atât investiţiile, cât şi activitatea de exploatare au generat pierderi de numerar. "Decapitalizarea ar fi fost şi mai mare (peste 190 mil. lei) dacă sumele atrase de la finanţatori nu ar fi fost la nivelul de 158.750.649 lei. Aceste finanţări au ajuns însă la scadenţă în 2012, iar împreună cu ratele de leasing au generat în primele 11 luni ieşiri de peste 137 mil. lei, ieşiri ce nu au putut fi susţinute de activitatea de exploatare, care a generat pierderi în această perioadă de 47,62 mil. lei (din care 39,83 se referă la dobânzi şi penalităţi). Pe fondul acestei decapitalizări acute, beneficiarii au solicitat rezilierea unor contracte importante", se arată în raportul citat.
"Investiţiile neproductive (non-core) nu au beneficiat de nicio sursă de finanţare şi nu au generat niciun venit, neavând astfel vreo justificare. Este vorba de investiţiile privind proiectul din Adunaţii Copăceni şi de particip