Ford a organizat in martie un test la Poiana Brasov cu cea de-a doua generatie a SUV-ului Kuga, care vine acum cu o serie de tehnologii inteligente, cel mai util sistem fiind deschiderea si inchiderea portbagajului fara a folosi cheia sau a atinge masina, doar prin simpla miscarea a piciorului sub bara spate (hayon hands free).
Alte tehnologii care echipeaza Kuga sunt Active City Stop – sistem care franeaza automat la viteze mici pentru a preveni coliziunile, Ford Sync – citeste mesajele text cu voce tare sau apeleaza 112 in caz de accident, Adaptive Cruise Control - pastreaza distanta fata de autoturismul din fata, iar in cazul in care soferul se apropie prea mult de masina din fata il avertizeaza ca este la o distanta nesigura.
Kuga vine si cu asistenta activa la parcare – masina parcheaza singura in spatii cu mai putin de un metru mai lungi decat ea, nu trebuie decat sa actionezi pedala de acceleratie, cutia de viteze si frana, iar volanul se misca singur.
Sistemul de monitorizare a unghiului mort este un alt sistem util pe care il gasim pe Ford Kuga, acesta utilizeaza senzori radar pentru a identifica autovehiculele care se pot afla in unghiul mort. SUV-ul ne avertizeaza si cand parasim banda de mers fara semnalizare, prin vibratii in volan si apoi prin corectarea directiei. Majoritatea sistemelor sunt disponibile pe echiparea de varf Titanium.
In ceea ce priveste tractiunea integrala, Kuga are un sistem controlat electronic care determina si ajusteaza automat cuplul necesar fiecarei punti, care poate fi distribuit pana la 100% catre puntea fata/spate.
Cele doua modele de test pe care le-am condus au fost 2 litri diesel 163 CP 4x4 in echiparea Titanium (30.000 euro cu TVA) si 1,6 litri benzina 150 CP tractiune fata in echiparea Trend (24.800 euro cu TVA).
SUV-ul diesel de 163 CP a avut un consum de 7 litri in afara orasu