Un tânăr de 28 de ani a convins Comisia Europeană să pună la dispoziția românilor linia verde de informare a UE. Tot el a convins CFR-ul să astupe craterele din Gara Craiova.
Românii se mândresc că „sunt cetăţeni europeni şi au drepturi”, dar nu prea ştiu care sunt acelea. Anul trecut, doar 1.700 de conaţionali au apelat la serviciul de informare al UE, mult sub Germania, cu 12.000 de solicitări.
Telefonul verde, la care cetăţenii pot suna să se intereseze despre studii, muncă sau alte drepturi comunitare, putea fi apelat doar din reţeaua Romtelecom. După opt luni de lobby şi nu mai puţin de 70 de petiţii, tânărul din Craiova a făcut ce nu au reuşit autorităţile de la noi.
UE te sună înapoi
Claudiu Cornoiu a absolvit Ingineria şi Psihologia, iar de şapte ani e trainer în cadrul unei multinaţionale din Bucureşti. În timpul liber îi place să se implice în viaţa publică şi a marcat mai multe reuşite. Anul trecut, i-a convins pe cei de la CFR să plombeze gropile din Gara din Craiova, care puneau în pericol viaţa călătorilor. Timp de şase luni „a bombardat” mai multe instituţii cu petiţii, iar în cele din urmă, CFR a inclus aceste reparaţii în bugetul pe 2013. Alăturați-vă campaniei „Cine, când și cum schimbă România” pe Facebook!
Acum, Claudiu a convins autorităţile europene să lărgească accesul românilor la numărul serviciului de informare UE- Europe Direct. Acesta poate fi apelat din toate reţelele, cu excepţia Vodafone (cam 95% din populaţie). „Deşi folosesc serviciul Europe Direct din 2007, am realizat, privind rapoartele de activitate, că extrem de puţini cetăţeni români apelaseră la el. Principalul motiv era inaccesibilitatea acestuia. La acel moment, putea fi apelat doar din Romtelecom”.
Claudiu şi familia lui au beneficiat în mai multe rânduri de pe urma serviciului. „Anul trecut, tatăl meu a intrat în şomaj şi a vrut să plece în al