Marţi, 26 martie 2013, la sala mică a Palatului Administrativ a avut loc, sub conducerea subprefectului Constantin-Dorian Pocovnicu, şedinţa Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Probleme Persoanelor Vârstnice. Au participat reprezentanţii asociaţiilor vârstnicilor, reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului-judeţul Bacău, şefi ai serviciilor deconcentrate, subiectul principal al întâlnirii fiind prezentarea stadiului programului de reabilitare termică a blocurilor din municipiul Bacău.
Potrivit informaţiilor prezentate de doamna Cristina Buzdugan, director executiv al Direcţiei tehnice din cadrul Primăriei Bacău, de-a lungul timpului, în acest domeniu, cadrul legislativ a cunoscut mai multe modificări succesive, modificări ce au produs confuzie în rândul locatarilor şi care au condus, în unele cazuri, la refuzul exprimat al unei părţi a acestora de a mai continua procesul de autorizare în vederea reabilitării.
Pentru asigurarea finanţării necesare continuării anvelopării blocurilor la care deja este realizată documentaţia tehnică, Primăria Bacău a identificat oportunitatea de a acoperi aceste categorii de lucrări cu fonduri europene, finanţare obţinută în baza condiţiilor stipulate în Ghidul Solicitantului.
Şarpantele construite, cu sau fără autorizaţie, închiderea balcoanelor, redirecţionarea banilor pe care proprietarii ar trebui să-i primească pentru lucrările de reabilitare realizate pe cont propriu către alte lucrări de întreţinere şi reparaţie a blocurilor, aportul financiar obligatoriu al proprietarilor la costul final al anvelopării, au fost subiecte abordate de reprezentanţii vârstnicilor şi ai asociaţiilor de proprietari în şedinţă.
Potrivit estimărilor reprezentantului Primăriei Bacău, în următoarea perioadă sunt eligibile din punct de vedere al documentaţiei tehnice, 54 de blocuri.
Nevoia de informare constantă