În România, comerţul electronic se dezvoltă vertiginos, dar plăţile efective se fac tot în numerar. Comanda mărfurilor are loc online, dar când produsul soseşte la uşa consumatorului, acesta nu plăteşte în formulă electronică (POS sau internet banking), ci scoate tot numerar din portofel.
Aceasta este una dintre concluziile la care au ajuns specialiştii din sectorul comerţului onlice care au participat la „Cards Forum“, eveniment organizat de Finmedia. „Plăţile online cu cardul reprezintă sub 3% din piaţă, restul este cash la livrare“, a declarat Elena Ungureanu, Senior Relationship Manager în cadrul VISA Europe.
„România este pe locul 22 în Europa la tranzacţiile pe card online, iar în privinţa sectorului e-commerce, acesta acoperă doar 2% din totalul tranzacţiilor electronice. Potenţialul pieţei româneşti depăşeşte 900 de milioane de euro, chiar se poate apropia de un miliard de euro, ca valoare a sumelor care ar putea fi tranzacţionate. Dar, deocamdată, numai 44% din populaţie are acces la internet în România“, a spus oficialul VISA.
O plată electronică la trei luni
În ultimii trei ani s-a înregistrat, totuşi, o creştere anuală de 30% a comerţului electronic, iar valoarea tranzacţiilor online se va majora, în Europa, cu 70% până în 2016. În fine, Elena Ungureanu a mai subliniat că, în ţara noastră, frecvenţa cumpărăturilor online este extrem de scăzută. „Se fac plăţi doar o dată la două sau chiar trei luni, şi asta în rândurile populaţiei care foloseşte serviciile bancare“, a conchis oficialul VISA.