Ministerul Educaţiei va prezenta CE, înaintea aprobării fondurilor structurale pentru perioada 2014-2020, o serie de strategii pentru a combate, printre altele, părăsirea timpurie a şcolii, întrucât aproximativ 100.000 de copii şi adolescenţi între 6 şi 16 ani nu sunt în şcoală, deşi ar trebui.
„Acum, lucrăm la o serie de strategii pe care să le prezentăm Comisiei Europene înaintea aprobării fondurilor structurale pe perioada 2014-2020. Una dintre aceste strategii este legată de infrastructură, în care noi trebuie să dăm un răspuns legat de optimizarea reţelei şcolare, pe de o parte, legat de şantierele care sunt începute, campusurile şcolare şi multe altele începute în urmă cu mai mulţi ani şi nefinanţate după 2009. Numai în funcţie de această planificare, noi vom putea să accesăm banii de la Bruxelles pentru infrastructură”, a declarat, ieri, pentru Mediafax, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.
O altă strategie a Ministerului Educaţiei care va fi prezentată Comisiei vizează părăsirea timpurie a şcolii. „Pentru că, din nou, ne gândim la clasa digitală, dar nu ne gândim la cei aproximativ 100.000 de copii sau persoane cuprinse între 6 ani şi 16 ani care nu sunt în şcoală, deşi ar trebui să fie. Or investiţia şi politicile publice pe această componentă sunt extrem de importante pentru a evita situaţia în care, peste un anumit număr de ani, aceşti oameni vor fi în imposibilitatea de a se întreţine pe ei, nu mai vorbim de contribuţia la dezvoltarea societăţii”, a adăugat Pricopie.
Către CE va fi înaintată şi o strategie legată de educaţia pe tot parcursul vieţii. „Mergând mai departe pe lista provocărilor, avem educaţia pe tot parcursul vieţii, iar acest subiect se leagă de faptul că noi, astăzi, nu ştim cum vor arăta meseriile viitorului. Or singurul mod în care poţi să faci faţă unei provocări de acest tip este să asiguri condiţiile ca un adult să