În şedinţa extraordinară de ieri dimineaţă, Consiliul Local al municipiului Vulcan a aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2013.
Şedinţa nu a durat
mult, fiindcă, de două luni bune, multora le arde buza după banii care li se cuvin din acest buget. Nu este, însă, vina administraţiei publice locale că acestuia i-a venit doar acum rândul să fie aprobat. Se cunoaşte cum merge treaba. După ce se vede ce-i cu venitul naţional, urmează să se discute cele de la nivelul consiliilor judeţene, iar doar apoi se înjghebează cele locale, iar primăriile ştiu pe ce bani se pot baza cu adevărat în acest an. Ca să nu mai zic că, la nivel local, bugetele trebuie să mai stea şi la dospit, ca să fie cercetate de populaţie.
Mai mult au luat,
fie vorba între noi cei care am participat la şedinţă, citirea fiecăruia dintre cele douăsprezece articole ale proiectului de hotărâre şi votarea lor în parte. Pentru că, înainte de asta, atunci când consilierul local Pompiliu Barbu, preşedinte de şedinţă, i-a invitat pe colegii săi la discuţii pe marginea proiectului, doar mâna doamnei consilier local Daniela Boţoroga s-a ridicat, ca să ceară cuvântul.
Doamna consilier
local liberal este, în restul zilelor, expert contabil. În această calitate a solicitat lămuriri la trei probleme care, date fiind profesia, experienţa şi timpul îndelungat în care a lucrat, cândva, în primărie, i-au apărut trei neclarităţi. Este vorba de excedentul din 2013 care a fost trecut la veniturile din acest an şi de cea existentă la anexa 2. În care, aşa cum mi-am notat eu, rambursările apar împreună cu creditele. Or, conform spuselor doamnei consilier local, acestea două ar fi trebuit să apară defalcate.
Lucrurile s-au lămurit
rapid. Trecerea excedentului de anul trecut la bugetul din acest an a fost votată în şedinţa din ianuarie. În privi