Ministrul Dan Şova a primit recent o invitaţie de a sosi preţ de câteva ore bune în judeţul Maramureş, un judeţ unde infrastructura rutieră este una depăşită de mult timp. O infrastructură care ar avea nevoie de bani pentru reabilitare, bani însă care, la cum se arată acum lucrurile, nu sunt şanse mari să vină de la centru.
Cine are de pierdut? Tot şoferii, care ajuns din cauza gropilor de pe carosabil cu maşinile la atelierele auto pentru reparaţii.
Reabilitarea DN 18 Baia Mare – Sighetu Marmaţiei adusă în atenţia ministrului. Dan Şova, Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, a participat la o dezbatere împreună cu senatorii PSD. Senatorul Liviu Marian Pop a adus în atenţia ministrului lucrările de reabilitare care se fac pe DN 18 ce leagă Baia Mare de Sighetu Marmaţiei.
"Locuitorii din zonă şi Consiliile locale sesizează în permanenţă nereguli şi calitatea proastă a lucrărilor. Astfel, Liviu Marian Pop l-a invitat pe ministrul delegat Dan Şova în vizită în Maramureş, cerând să se facă verificări vis-a-vis de lucrările de reabilitare a celor peste 168 de km de şosea pe DN 18.
Reabilitarea se face pe trei tronsoane, suma prevăzută fiind de peste 659 milioane lei, fără TVA. Un contract a fost încheiat pentru ruta DN 18 Baia Mare – Sighetu Marmaţiei, valoarea estimată a contractului fiind de 20.787.390 lei fără TVA, reabilitarea DN 18 Sighetu Marmaţiei – Moisei, 232.494.120 lei, precum şi DN 18 Moisei – Iacobeni, 369.464.710 lei. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a încheiat contractele cu companiile Aktor din Grecia, Spedition UMB Tehnostrade (Româno-Italiană) şi Shapir Structures din Israel. Din nefericire, lucrările înaintează foarte greu, iar oamenii se plâng de calitatea proastă a asfaltului.
Pe porţiunea Baia Mare – Baia Sprie, gropile sunt atât de mari, încât nu