În cadrul Colegiului Prefectural, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi a prezentat câteva aspecte legate de modificările care ar putea surveni din toamnă în sistemul educaţional preuniversitar ieşean.
Printre acestea, prof. dr. Camelia Gavrilă, inspectorul şcolar general, a menţionat intenţia inspectoratului de a reorganiza învăţământul profesional tehnic, pentru care este nevoie şi de avizul Comitetului Local de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, o structură consultativă în care sunt reprezentate mai multe instituţii ce trebuie să aibă un cuvânt de spus în privinţa cifrei de şcolarizare pentru diferite meserii şi pregătiri în domeniul tehnic sau profesional. Totodată, şeful ISJ Iaşi a adus în discuţie şi faptul că un număr important de grădiniţe îşi vor recăpăta personalitatea juridică. „La acest moment, există o sinteză care face o comparaţie între ceea ce s-a întâmplat în anul şcolar în curs şi ceea ce intenţionăm pentru anul şcolar următor. Am prezentat reţeaua în integralitatea acesteia, modificările care vor deveni operaţionale, legate de reînfiinţarea unui număr de 21 de grădiniţe în municipiul Iaşi, dar şi în Paşcani, Hârlău şi Tg. Frumos, o parte din cele care fuseseră desfiinţate anul trecut. Am discutat cu profesioniştii în domeniu cu privire la anvergura activităţii, de experienţă, de dotare, de calitatea cadrelor didactice, de numărul de copii preşcolari, de posibilitatea de a desfăşura proiecte efective, focalizate pe învăţământul preşcolar. O altă problemă pe care am comentat-o în faţa Colegiului Prefectural este cea legată de comasarea unor grupuri şcolare, a unor licee tehnologice, în contextul în care am mai discutat de un plan de şcolarizare nerealizat în ani succesivi, de rezultate modeste la Bacalaureat, de promovabilitate scăzută, de tendinţă spre absenteism şi spre abandon şcolar, un context care presupunea