Una dintre marile vulnerabilitati ale noului proiect de lege a Parteneriatului Public-Privat (PPP) propus de departamentul condus de Dan Sova o reprezinta posibilitatea ca o companie cu capital de stat (romanesc sau strain) sa participe la proceduri drept "partener privat" si, pe fondul ajutoarelor de stat primite de-a lungul timpului, sa intre in cursa cu o "oferta de pret neobisnuit de scazuta" prin care sa distorsioneze competitia, sunt de parere sursele avizate consultate de HotNews.ro. O alta posibila problema ce poate determina aparitia unor practici abuzive din partea statului in cadrul PPP-ului il reprezinta posibilitatea de modificare sau denuntare unilaterala a cotractului de catre statul roman "din motive exceptionale legate de interesul national sau local".
Vezi mai jos cum a esuat o companie de stat chineza in Polonia dupa ce castigase un contract pentru o autostrada cu un pret mult sub competitori si cum se chinuie Polonia sa recupereze garantia din bancile chineze
In proiectul legii Parteneriatului Public Privat (PPP), la capitolul Definitii ale termenilor, la articolul 6, litera g) si k), dar si in sectiunea dedicata "Partenerilor privati" se arata ca "investitorul privat" este "orice persoana juridica sau asociere de persoane juridice, romana sau straina, care si-a manifestat interesul de a participa in cadrul procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat".
Nu se precizeaza nicaieri ca aceasta persoana juridica sau asociere trebuie sa fie din sectorul privat.
In documentele Comisie Europene (ex aici: Comunicarea CE catre Parlamentul Europeran, Consiliul European etc privind PPP) se defineste Parteneriatul Public Privat ca "o forma de cooperare intre autoritatile publice si sectorul privat".
La fel se vorbeste de partenerul privat din sectorul privat si in documentul "Green Paper on pu