Exact acum un an, pe 28 martie 2012, utilajele începeau în forţă lucrările la tronsoanele I (DN 1 – DN 11) şi III (DN 13 – DN 1 Ghimbav) ale centurii ocolitoare a Braşovului, în total 13,63 km de drum. Termenul de finalizare a investiţiei, în valoare de 227 de milioane de lei (fără TVA), era de un, respectiv, de astăzi, autovehiculele ar fi trebuit să circule pe aceste segmente de drum în regim de autostradă, dacă ne luăm după declaraţiile de atunci ale reprezentanţilor CNADRN.
Banii au fost daţi cu ţârâita
Lucrurile nu au mers conform planurilor, iar din cauza faptului că finanţarea a fost dată cu ţârâita, lucrările se vor finaliza abia în toamnă. După cum ne-au declarat reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADRN) cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde stadiul de finalizare a lucrărilor este de 73%, iar din luna iulie acest segment ar putea fi deschis traficului.
În schimb, pe tronsonul I, unde lucrează o firmă austriacă, stadiul lucrărilor este abia de 38,36%, iar oficialii de la drumuri estimează că şoseaua va fi deschisă traficului abia din luna octombrie 2013, după cum au declarat reprezentanţii CNADRN.
Pe tronsonul I, care are o lungime aproximativă de 7,2 kilometri, mai sunt de efectuat o serie de lucrări, cele mai complexe fiind la suprastructura podurilor, dar şi de umplutură la nivelul rampelor, precum şi de turnare a stratului de balast pe mai multe segmente de drum.
Mai sunt mulţi bani de decontat
Pe tronsonul III CNADRN a achitat 43,86 de milioane de lei, aproximativ 45% din valoare, şi mai are de plată alte 53 de milioane. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces