Serialele cu avocați care nu mai ajung în instanță sunt ultimul răcnet în SUA. Dacă PRO TV ar putea încasa ceva bani de la lobby-ul de profil, cu siguranță ar scoate și ei un serial despre mediatori, chestiile alea proaspăt lansate la noi care te ajută să eviți lungile procese prin tribunalele românești. Căci cam asta sunt fixer-ii și closer-ii din Scandal sau Suits: niște mediatori ceva mai răsăriți, cu buget de PR suficient cât să facă ademenitor din ochi producătorilor. Cum mediatorii sunt abia la început, telespectatorii români trebuie să se mai mulțumească o vreme cu Pariu cu viața sau Las Fierbinți(ultimul chiar o reușită pentru o televiziune românească, mai ales datorită principalului scenarist, Mimi Brănescu).
Dar să revenim la ale noastre, adică la serialele americane.
Suits începe furtunos, atunci când un ocazional traficant de iarbă fugărit de polițiști nimerește în mijlocul unui interviu de angajare la o mare firmă de avocatură. Tupeul și faptul că trăiește din banii pe care îi ia de la diverse loaze pentru a da în locul lor examenul de admitere la Harvard sau pe cel de admitere în barou îl ajută pe Mike Ross să fie angajat de cel mai bun closer din New York, deși puștiul nu a absolvit nici o facultate de drept, cu atât mai puțin Harvard-ul, de unde firma de avocatură angaja exclusiv.
Premisele sunt extrem de generoase, iar cele două sezoane difuzate până acum din serial nu dezamăgesc. Îți place sau nu impostura, ajungi să ții cu cei doi bărbați în costume care încalcă din start regulile și legea pentru a face bine clienților lor. Avocați buni versus avocați răi, șicane corporatiste care mai de care mai sofisticate, cazuri pro bono și cazuri sau clienți care valorează zeci de milioane de dolari. Asezonați totul cu ceva idile la locul de muncă, cu o luptă surdă pentru putere în interiorul firmei, cu trădări, alianțe și răsturnări ne