Tabloidul The Sun, cel mai vândut ziar din Marea Britanie, şi cotidianul de interes general The Daily Telegraph au anunţat că vor introduce taxe pentru accesarea conţinutului lor online, informează guardian.co.uk.
The Sun, un ziar editat de compania News International, deţinută de magnatul Rupert Murdoch, va introduce o taxă pentru accesul la conţinutul său online în cea de-a doua jumătate a lui 2013.
Mike Darcey, directorul executiv al News International, a declarat că actuala strategie a companiei - care le permite milioanelor de cititori accesul gratuit la conţinutul publicat pe site-ul The Sun - nu este sustenabilă.
Site-ul The Sun este accesat în prezent de circa 30 de milioane de useri în fiecare lună, o cifră de peste zece ori mai mare decât tirajul zilnic al publicaţiei pe hârtie (2,4 milioane de copii).
Introducerea sistemului de plată pentru accesarea conţinutului online al The Sun în cea de-a doua jumătate a acestui an va coincide cu lansarea proiectului pe care tabloidul îl are cu Premier League, care va permite publicarea pe site-ul ziarului a unor înregistrări video cu golurile şi cu cele mai importante faze din meciuri.
Pe de altă parte, şi publicaţia britanică The Daily Telegraph, editată de Telegraph Media Group, va taxa conţinutul său online, dar încă nu a anunţat momentul în care va fi implementat acest sistem. The Daily Telegraph va deveni astfel primul ziar naţional de interes general din Marea Britanie care va introduce sistemul de taxare a conţinutului postat pe site-ul său.
Cititorii telegraph.co.uk vor avea acces liber la 20 de articole online pe lună. Apoi, cititorii trebuie să plătească o taxă de 1,99 lire sterline pe lună (20 de lire sterline pe an), pentru a avea acces la conţinutul online al The Daily Telegraph şi la cel care poate fi citit de pe telefoanele inteligente (smartphone).
Va exi