Direcţia Generală a Finanţelor Publice judeţ Brăila informează că, în Monitorul Oficial, Partea I, nr.127/08.03.2013, a fost publicată O.U.G. nr.12/2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale şi prorogarea unor termene.
Prezentăm mai jos, în sinteză, principalele modificări şi completări care au fost aduse O.U.G. nr.29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată.
Prevederile O.U.G. nr.29/2011 privind eşalonarea la plată se vor aplica şi pentru obligaţiile fiscale preluate de A.N.A.F. de la altă autoritate publică ca urmare a transferului de competenţă, în situaţia în care aceasta are loc pe perioada derulării unei eşalonărila plată.
• În cazul în care suspendarea executării actului administrativ fiscal încetează după data comunicării unei decizii de eşalonare, contribuabilul poate solicita includerea în eşalonare a obligaţiilor fiscale ce au făcut obiectul suspendării, precum şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente.
În acest scop, organul fiscal competent comunică contribuabilului o înştiinţare de plată privind obligaţiile fiscale individualizate în acte administrative pentru care a încetat suspendarea executării, precum şi deciziile referitoare la obligaţiile de plată accesorii aferente.
• A fost instituită posibilitatea de retragere a cererii de acordare a eşalonării. Cererea poate fi retrasă de contribuabil până la emiterea deciziei de eşalonare la plată sau a deciziei de respingere. Prin retragerea cererii, contribuabilul nu pierde dreptul de a depune o nouă cerere.
• A fost introdusă posibilitatea ca la cererea temeinic justificată a contribuabilului, organul fiscal competent să poată aproba prelungirea termenului de constituire a garanţiilor cu cel mult 30 de zile.
Menţinerea valabilităţii eşalonării la plată se va face şi cu respectarea următoarelor condiţii: