Apple şi Samsung domină de câţiva ani piaţa telefoanelor inteligente, însă concurenţa devine din ce în ce mai acerbă, iar jucători precum Huawei, Sony, HTC sau LG încearcă să cucerească utilizatorii oferind telefoane cu funcţii inedite
Smartphone-ul este alegerea evidentă a oricărui utilizator în prezent. Telefoanele clasice au căzut în dizgraţie şi mai sunt cumpărate doar de către utilizatorii din ţările aflate în curs de dezvoltare. Anul trecut au fost vândute 1,75 miliarde de telefoane mobile, în scădere cu 1,7% față de vânzările din 2011, conform Gartner. În ceea ce priveşte smartphone-urile, anul trecut au fost livrate 712,6 milioane la nivel global, conform datelor IDC, iar anul acesta numărul lor va atinge un miliard.
Anul trecut, sud-coreenii de la Samsung au livrat 215,8 milioane de smartphone-uri, fiind urmaţi de Apple, cu 135,9 milioane de bucăţi, şi de Nokia cu 35,1 milioane unităţi. Locurile patru şi cinci sunt ocupate de HTC şi de Blackberry cu 32,6 milioane unități, respectiv 32,5 milioane bucăţi, conform datelor IDC. Situaţia din trimestrul patru a fost însă cu totul diferită. Companii precum Huawei, Sony sau ZTE au intrat în topul celor mai mari producători de smartphone-uri.
„Nu există niciun producător care se situează în acest moment cu fermitate pe locul trei în vânzările globale de smartphone-uri“, spune Gupta Anshul, cercetător la Gartner. „Succesul Apple și Samsung se bazează pe puterea brandurilor lor la fel de mult ca și pe produsele lor reale. Concurenții lor direcți, inclusiv cei care dețin produse comparabile, luptă pentru a obține aprecierea de brand în rândul consumatorilor, care, într-un mediu economic dificil, se îndreaptă către produse mai ieftine decât către brand“, adaugă Gupta. „Piaţa de smartphone-uri reprezintă oportunităţi şi pentru alţi jucători. Aceştia pot câştiga rapid cotă de piaţă, în special cu pro