Dupã ce a strabatut cinci mari, Marea Neagra, Marea Marmara, Marea Egee, Marea Ionica si Marea Tireniana, lasand in urma Stramtorile Bosfor, Dardanele, Messina sau vulcanul care formeaza Insula Stromboli, MIRCEA a efectuat prima escala a marsului de 115 zile in capitala "Insulei Ascunse" a Italiei, cum este denumita Sardinia. Va prezentam astazi Episodul 2 – Escala din Portul Cagliari, pe pagina noastra de Facebook. http://www.facebook.com/ROUNavy **** Construita in perioada 1938-1939 la Santierul Naval "Blohm und Woss" din Hamburg, Germania, MIRCEA este cea de-a patra nava din seria de cinci de acelasi tip construite in acelasi santier, fiind sora cu "Eagle" (ex. Horst Wessel) - SUA, "Gorch Foch I" (ex Tovarisch, ex Gorch Foch - nava muzeu) - Germania, "Gorch Foch II" - Germania, "Sagres" (ex Albert Leo Schlageter) - Portugalia. La data de 1 mai 1939, MIRCEA a intrat in serviciul Marinei Militare Romane, iar la data de 17 mai 1939 a intrat in portul Constanþa, fiind salutat de oficialitati, de tinerii elevi ai Scolii Navale si de navele aflate in port. La 3 iulie 1939, MIRCEA a plecat in primul sau mars de instructie in Marea Mediterana, unde a facut escale in porturile Palermo, Toulon, Palma, Gibraltar, Alger si Alexandria. De atunci, peste 70 de promotii de marinari romani si-au facut ucenicia pe MIRCEA, s-au identificat mandri cu nava scoala, facand ca Marina Romana sa aiba distinctie printre celelalte tipuri de arme. Compartimentul informare si relatii publice Statul Major al Fortelor Navale Bucuresti http://www.navy.ro/index.html Dupã ce a strabatut cinci mari, Marea Neagra, Marea Marmara, Marea Egee, Marea Ionica si Marea Tireniana, lasand in urma Stramtorile Bosfor, Dardanele, Messina sau vulcanul care formeaza Insula Stromboli, MIRCEA a efectuat prima escala a marsului de 115 zile in capitala "Insulei Ascunse" a Italiei, cum este denumita Sardinia. Va pr