Primul ministru este de acord, în principiu, ca Portul Constanţa să treacă din administrarea Guvernului în cea a primăriei conduse de Radu Mazăre. Transferul pachetului de 60% din acţiuni pe care Guvernul îl deţine ar echivala cu o gaură în bugetul Transporturilor, dar şi un plus consistent în conturile administraţiei locale. Profitul anual al companiei este de aproximativ 10 milioane de euro.
"De principiu, toate porturile mari din Europa au primăria ca acţionar. Când şi cum vom face transferul va trebui să discutăm", a admis astăzi Victor Ponta intenţia de a oficializa această decizie.
Iniţiativa preluării controlului asupra Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa i-a aparţinut primarului PSD Radu Mazăre care a anunţat încă de anul trecut că a convins deputaţii partidului să iniţieze un proiect de lege în acest sens.
”Iniţiem o lege să transferăm acţiunile portului către autorităţile locale, urmează să o depună deputaţii. La ora actuală. acţiunile Administraţiei Portului sunt împărţite astfel: 20 la sută le are Fondul Proprietatea, 20 la sută municipalitatea şi 60 la sută le are Guvernul României", spunea Mazăre înainte de alegeri.
În scenariul propus de primarul PSD, "cele 60 la sută de acţiuni pe care le deţine Guvernul vor trece la autoritatea locală, în principiu cam 10-15 la sută la Consiliul Judeţean, cam 3-4 la sută la Primăria Mangalia, 3-4 la sută la Primăria Năvodari şi restul la Primăria Constanţa”.
Primul ministru este de acord, în principiu, ca Portul Constanţa să treacă din administrarea Guvernului în cea a primăriei conduse de Radu Mazăre. Transferul pachetului de 60% din acţiuni pe care Guvernul îl deţine ar echivala cu o gaură în bugetul Transporturilor, dar şi un plus consistent în conturile administraţiei locale. Profitul anual al companiei este de aproximativ 10 milioane de euro.