NewsUtilizarea zilnică a maşinii implică în mod evident uzură. Însă, ce se întâmplă cu maşina atunci când nu este utilizată conform cu specificaţiile producătorului? O adevărată „crimă” pentru absolut toate angrenajele maşinii.
Prima greşeală din topul nostru este rularea maşinii cu ambreiajul uşor apăsat, fapt care are ca finalitate distrugerea discului de ambraiaj...în cel mai bun caz. Un efect similar are şi susţinea piciorului pe pedala de ambreiaj atunci când se staţionează la semafor.
Una din cele mai comune greşeli pe care marea majoritate a şoferilor o fac este utilizarea motorului în regim subturat. În speranţa reducerii consumului de carburant, tendinţa este de a ţine motorul într-un regim de turaţii foarte scăzut. Evident, pe termen scurt metoda are succes...Dar, după o vreme încep că apară efectele subturării: turbine picate, injectoare colmatate, etc. Pentru a face într-adevăr economie, cel mai indicat este să ţinem acul turometrului în zona de cuplu maxim motorului. Astfel împuşcăm doi iepuri dintr-o lovitură...şi consum redus şi evitarea vizitelor la service.
Cea de-a treia greaşeală luată în discuţie este alimentarea cu combustibul greşit. Se poate spune fără nici o problemă: bine, bine dacă mă prind repede de prostia pe care am facut-o nu are ce să se întâmple. Părerea noastră este că acest „repede, repede” ţine strict de norocul individual. Însă cel mai grav este când un motor diesel se alimentează cu benzină. Există chiar şi riscul de spargere a motorului.
O greşeală des întâlnită este „sărirea” intervalului de revizie. Aici pot să existe o mie de scuze din partea şoferilor sau o utilizatorilor maşinilor, însă din punct de vedere al maşinii nu există nici o scuză. Cele mai grave „sărituri” sunt cele care se „nimeresc” să fie în perioada schimbării kit-ului de distribuţie. Nu aş vrea să fiu în pielea „ghinionistul