“Miercuri, in jurul pranzului, am sunat la Ministerul Sanatatii pentru a intreba ce s-a ales de memoriile pe care le-am depus referitoare la criza citostaticelor”, scrie Cristian Cojocaru, unul dintre pacientii care fac parte din Reteaua Citostaticelor. “Am sunat la 021 3072514, numarul recomandat chiar de Registratura, si am fost luat in primire de Agresiva”.
"Dupa ce m-am recomandat, persoana de la celalalt capat al firului mi-a explicat pe un ton taios, fara posibilitate de comunicare bilaterala, ca am dreptul la doar doua memorii catre Ministerul Sanatatii si ca nu am decat sa astept raspunsul lor, atunci cand va fi redactat.
Am incercat sa-i explic ca, pana acum, nu am primit raspuns la niciunul dintre celei trei memorii depuse (primul dateaza din noiembrie 2012!). Chiar si pentru a primi un numar de inregistrare a trebuit mai intai sa sun eu la Minister si sa-i fac atenti. Ma puteam astepta si acum la aceeasi atitudine de ignorare.
Cand am incercat sa-i aflu numele, s-a enervat, a explodat si mi-a trantit telefonul in nas. Sau cel putin asa a crezut ea… Linia nu s-a intrerupt, astfel ca am auzit comentariile Agresivei. Cuvantul "bou" a fost folosit de cateva ori: “boul asta are nu stiu cate memorii depuse” sau “boul dracului” sau “de ce trebuie sa raspund eu la toti handicapatii?”
Am inchis. Am tacut. Am digerat ceva mai greu calificativul de “handicapat”, dar la “bou” m-am blocat. Dupa mai multe minute am sunat din nou si mi-a raspuns o alta persoana. Am rugat-o sa-i comunice Agresivei ca partial avea dreptate: sunt un handicapat. Boala mea (limfom Hodgkin, o forma de leucemie) imi da dreptul la un certificat de persoana cu handicap accentuat.
Dar am rugat-o sa-i transmita Agresivei ca bou nu sunt!
Memoriile pe care le-am depus la Ministerul Sanatatii, trei la numar, fac referire la criza citost