Anunțat cu surle și trâmbițe ca pe a opta minune a sistemului de învățământ de la noi, „Lecția Verde” primul manual electronic aprobat de ministerul Educației, s-a dovedit a fi o unealtă de marketing pentru Holcim, furnizorul elvețian de ciment și betoane în România, care a venit cu banii. Reclama investitorilor a eclipsat eforturile de circa un deceniu depuse de profesorii din spatele manualului.
Daniel Bach și Remus Pricopie
Trei minute pe ceas, atât a vorbit ministrul Remus Pricopie, astăzi, la lansarea manualului care se presupune că ar trebui să revoluționeze modul în care se face educație la noi.
„Lumea digitală este lumea lor. Este clar că peste cinci sau zece ani sala de clasă va arăta cu totul şi cu totul altfel decât arată astăzi. Sala de clasă va trebui să fi o sală de clasă digitală. În Polonia sistemul manualelor digitale se pilotează în mai multe şcoli. Noi sperăm să dezvoltăm acest proiect şi să îl dezvoltăm din fonduri structurale 2014-2020”, a încercat să pară convingător ministrul Educaţiei.
Manualele și betoanele, totuna pentru afaceriști
Mult mai vorbăreți au fost însă investitorii străini ai proiectului. “Vă invit la microfon, voi sunteți "vinovați" pentru acest manual”, le-a predat, ministrul ștafeta, complimentându-i. Dar discursul acestora, în loc să lămurească de ce au ales să sponsorizeze un manual bazat pe informații legate de Științele naturii, a proslăvit realizările de business ale companiei. Publicul a aflat astfel, cu ajutorul unei prezentări elaborate în Power Point, câte fabrici de beton dețin în țara noastră, dar și cât de puțin poluantă este activitatea firmei pentru comunitate. Mai mult, omul de afaceri a dezvăluit în premieră surpriza din interiorul minunăției electronice: o lecție despre cum se face betonul.
Chiar înainte de încheierea evenimentului, au venit și explicațiile l