Prefectura a organizat miercuri conferinţa de închidere a proiectului "Dezvoltarea capacităţii administrative a instituţiilor din judeţul Bihor", cel de-al doilea proiect cu finanţare europeană încheiat de instituţie.
Proiectul, în valoare de 499.375 lei, fără TVA, a durat 18 luni şi a fost finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene, diferenţa fiind asigurată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
"Grupul ţintă vizat în mod direct a fost constituit din Instituţia Prefectului şi patru servicii publice deconcentrate, Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP), Casa de Pensii, Inspectoratul de Muncă şi Agenţia Judeţeană de Ocupare şi Formare Profesională (AJOFM), precum şi personalul acestora, reprezentând în total 20 de persoane", a declarat managerul de proiect, Emil Berdie.
În cadrul proiectului a fost făcută diagrama instituţională a celor patru deconcentrate, au fost selectate persoanele participante la cele trei cursuri de instruire organizate şi a fost realizat Manualul Managerului din administraţia publică din România. Manualul de bune practici a fost tipărit în 200 de exemplare şi va distribuit conducătorilor de instituţii publice interesaţi.
Manualul obţinut în urma proiectului a nominalizat ca exemplu de bune practici fiecare dintre instituţiile înscrise în proiect. Spre exemplu, DGFP a fost nominalizată pentru activitatea de primire a contribuabililor. Pentru mai buna orientare a acestora în clădire, conducerea instituţiei a introdus un cod de culori cum ar fi roşu pentru inspecţie fiscală, portocaliu pentru trezorerie, verde pentru activitatea de asistenţă a contribuabililor şi altele, iar fiecare birou din sediu a fost marcat cu codul de culoare stabilit.
La rândul său, AJOFM a fost lăudată pentru Centrul de informare, consiliere şi asistenţă la locul de muncă al persoanelor cu dizabilităţi. D