Milioanele de albume vândute la nivel internaţional şi hiturile de protest nu sunt singurele arme ce au sporit conturile artiştilor din industria hip-hopului. Americanii au înfiinţat case de producţie, şi-au lansat linii vestimentare şi branduri de produse electronice.
P Diddy (580 de milioane de dolari)
Sean John Combs deţine supremaţia în clasamentul rapperilor care nu se laudă numai cu hituri de protest, ci şi cu o remuneraţie pe măsura eforturilor artistice. Cântăreţ, producător, actor şi antreprenor, Combs a fondat în 1993 casa de înregistrări Bad Boy Records, iar patru ani mai târziu şi-a lansat albumul de debut, „No Way Out“. De-a lungul timpului, interpretul hitului „Dirty Money“ a câştigat trei trofee Grammy şi două distincţii MTV Video Music Awards. Rapperul în vârstă de 43 de ani şi-a sporit substanţial veniturile după ce a devenit imaginea brandului de vodkă Cîroc.
Jay-Z (475 de milioane de dolari)
Shawn Corey Carter a vândut peste 50 de milioane de albume, pentru care a primit 17 premii Grammy. La aceeaşi vârstă cu Diddy, soţul lui Beyonce este managerul casei de înregistrări Def Jam Recordings, co-fondatorul labelurilor Roc-A-Fella Records şi Roc Nation, proprietarul barurilor 40/40 Club şi finanţatorul echipei de basket Brooklyn Nets.
Dr. Dre (350 de milioane de dolari)
Fondatorul casei de înregistrări Aftermath Entertainment şi al companiei producătoare de electronice Beats Electronics s-a remarcat pe piaţa internaţională cu hitul iniţial „Still Dre“, cu Snoop Dogg (actualul Snoop Lion). Până la 48 de ani, rapperul californian a mai colaborat cu Eminem, Knoc-turn'al, Xzibit, 50 Cent, The Game şi Kendrick Lamar.
În iulie 2008, Andre Romelle Young şi-a lansat brandul de căşti Beats by Dr. Dre, iar pe viitor vrea să continue cu băuturi alcoolice.
Birdman (150 de milioane de dolari)
Co-pro