Inovațiile contează enorm în industria auto și acestea pot fi șansa României de a intra în lumea marilor țări producătoare de mașini, este părerea inginerului Heinrich Petra, actual colaborator al BMW în zona cercetare-dezvoltare.
S-a născut în 1944 la Săliște, lângă Sibiu, a studiat la Cluj, Brașov și München, a lucrat la mari companii auto precum ZF Friedrichshafen, Mini, Linde și Valmet, iar acum colaborează cu managementul BMW în zona de cercetare-dezvoltare. Povestea lui Heinrich Petra, un sibian care a părăsit România încă din 1971 pentru a-și urma visul, este o adevărată lecție de viață.
Pentru inginerul Petra - pe care l-am întâlnit la München, pe drumul de întoarcere de la Geneva Motor Show 2013 – legătura cu România reprezintă doar trecutul. Nu se mai vede revenind în țara unde s-a născut. „Am soția, cele trei fete și nepoții în Germania. Cam toți prietenii mei sunt aici. La noi în familie se vorbește doar germana. Nu văd de ce m-aș întoarce în România“, spune fără urmă de regret cel care, acum 42 de ani, lăsa în urmă țara natală plecând în Germania, via Iugoslavia. „Am ajuns în sudul Germaniei și am lucrat la ZF pe vremea când acest mare producător de componente auto era doar o firmuliță. Cum soția mea își continua studiile la München, în 1981 am ajuns să lucrez la BMW, unde am trecut prin departamente care aveau drept țintă dezvoltarea de cutii de viteze, șasiuri, suspensii, motoare, pentru ca, din 1992, să am legătură directă cu dezvoltarea noilor vehicule“, adaugă Heinrich Petra. Deși încearcă să țină în umbră, din motive de confidențialitate, marile proiecte la care a lucrat, precum și activitatea sa actuală, este deja cunoscută implicarea sa în dezvoltarea unor modele importante pentru marca BMW, precum Z3, Z8 și X5, ca și experiența câștigată în timpul supervizării proiectului Mini despre care spune că i-a fost cel mai drag: „a