- Diverse - nr. 61 / 28 Martie, 2013 Asa cum am scris, noul spatiu de la subsolul Teatrului National este unul de exceptie. Conceput de vechii directori, in special, dupa spusele angajatei Teatrului, Victoria Molnar, toaleta foarte luxoasa, cu faianta rosie, "datorita imaginatiei lui Vlad Radescu”, ideea initiala apartinandu-i lui Cristian Ioan, dupa spusele aceleiasi, este un spatiu care se compara cu Teatrul Act si Green Hours, spatiiile underground de calitate. Din toate spectacolele prezentate la inaugurarea acestuia, cel mai bun ramane "Fotografii din viata ta” dupa Ecaterina Oproiu, al studentilor de la "Spiru Haret”, cei mai buni. Textul tradus de Sorin Rusu este foarte bun, "In carne vie”, regizat de Alina Nelega, Andrei Chiran justificandu-si premiul de la Gala Hop, problema e ca apar vulgaritati, nu ma refer la faptul ca ii vedem pe actori dezbracati, valabil si pentru "De-a baba oarba”, ci la limbaj. In ceea ce priveste recitalul directorului Gasparik, nu a fost tradus, asa ca nu am prea inteles. De obicei era supratitrare la spectacolele maghiare, nu stiu de ce, pentru prima data, nu este, dar, din nou, ca opinie de spectator, o citez pe doamna Voica Foisoreanu, careia i-a placut fiindca era vorba despre jurnalul unei studente la Medicina, "cand vii sa vezi un spectacol in alta limba, iti asumi riscul de a nu fi tradus”, ea cunoscand foarte bine limba maghiara si explicandu-mi ca, in jurnalul citit de Gasparik, acea studenta a povestit, de exemplu, despre cat de greu si-a cumparat o pereche de ghete, renuntand la mancare. Imaginile proiectate pe ecran, din Targu-Muresul de altadata, mi-au trezit nostalgii, aici chiar nu era nimic de tradus, despre laptele care se vindea "pe puncte”, ca si incaltamintea. Din spectacolul lui Cristi Juncu din seara urmatoare, insa, nu am inteles absolut nimic, chiar daca era in limba romana (paradoxal, dupa, m-a cucerit cu