Singura certitudine în privinţa proiectului Autostrăzii Transilvania implică anularea contractului cu Bechtel. Legat de continuarea lucrărilor, ministrul Dan Şova nu a făcut nici o promisiune. Nu sunt bani, a spus el, pentru că s-au plătit datorii. Numai un privat ar putea construi acest obiectiv.
Pentru că s-au făcut speculaţii, cum că membrii Guvernului Ponta s-ar răzbuna pe Cluj pentru că Emil Boc a fost ales primar, ministrul delegat pentru Poiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, s-a arătat ieri destul de deschis la interpelările jurnaliştilor clujeni. El a promis că Autostrada Transilvania rămâne în continuare o prioritate, dar a recunoscut că statul n-are bani, nici acum şi nu va avea nici în viitor, pentru continuarea lucrărilor la acest obiectiv. Ţinta principală a Ministerului este încheierea, până la 30 aprilie, a negocierilor cu Bechtel, în privinţa despăgubirile pe care compania americană ar urma să le obţină. Rămâne ca lucrările rămase să fie contractate, dar nu se ştie cum şi când. Cel mai probabil, se va opta pentru varianta concesiunii sau cea a Parteneriatului Public Privat. Iese din calcul şi contractul pentru cei 8 km, între Gilău şi Nădăşel.
În mod normal, toţi cei peste 400 de km ai autostrăzii ar fi trebuit să se construiască cu maxim 2 miliarde de euro. Până acum, însă, s-au cheltuit 1,4 miliarde de euro şi nu s-au finalizat decât 50 de km, între Gilău şi Câmpia Turzii, a arătat ministrul Dan Şova. Pentru Tronsonul Borş - Suplacu de Barcău (64 km), compania Bechtel a reuşit să mai finalizeze un procent de 40% din lucrări.
„Nu sunt însă finalizate capetele de ieşire la graniţe, ca atare, acest tronson rămâne o urgenţă. Ungaria a reuşit să finalizeze propria parte de autostradă, astfel că pe teritoriul nostru avem sarcina să realizăm şi noi o legătură", a comentat ministrul Dan Şova. Chi